Описание материала:
Календарно-тематическое планирование уроков литературного чтения( тат. уку) Класс: 2 Учитель: Харрасова Наиля Индусовна Количество часов: Всего 102 ч; в неделю 3 ч. Планирование составлено на основе: Рус мәктәпләрендә укучы татар балаларына әдәбият укыту программасы- Ф.Ф.Харисова, Ч.М.Харисова; «Магариф», 2003. Учебник: Уку китабы. Р. Х. Ягъфарова. Казан «Магариф», 2008. Календарно-тематическое планирование составила: Харрасова Наиля Индусовна Тематик планнар № Дәрес темасы Дәрес саны Дәрестә үзләштерелергә тиешле белем һәм күнекмәләр Дәрес үтелергә тиешле дата Дәрес үтелгән дата I Белем көне Мәктәп, белем алу, дөрес эшләргә өйрәнү 1 Туган тел. Кызыклы шәкерт. Г. Тукай. 1 Укучыларны белем көне белән котлау, киләчәктә нинди профессия сайлаячакларына этәргеч булган юлларны уку; сәнгатьле уку күнекмәсе үстерү. 2 Фәритне мәктәпкә бирү. Р. Низамиев 1 Әсәр белән танышу, туган ил, туган җир турында әңгәмә уздыру; туган илгә, йортка карата мәхәббәт тәрбияләү. Яттан сәнгатьле итеп сөйләү 3 Балалар эше. Балалар һәм китап. М. Гафури. 1 Текстны кычкырып уку, сүзлек өстендә эш алып бару; авторның туган телебез турында нәрсә язганын ачыклау; туган илгә мәхәббәт тәрбияләү 4 Китап фабрикасында. К. Нәҗми. 1 Әсәр белән таныштыру, дөньяда әти-әниләрдән дә кадерле кеше юк икәнен аңлату; әти-әниләргә карата мәхәббәт тәрбияләү. 5 “Чук һәм Гек” һәм дә.... Ирек. В. Нуриев. 1 Текстны кычкырып уку, сүзлек өстендә эш алып бару; авторның туган телебез турында нәрсә язганын ачыклау; туган илгә мәхәббәт тәрбияләү. 6 Акыллы һәм яхшы холыклы... . К. Насыйри . 1 Шигырь белән танышу, сүзлек өстендә эш алып бару, әйтемнәр белән таныштыру; йөгерек уку күнекмәсе үстерү. 7 Утырттым да Маратны. Э. Мөэминова. 1 Әсәр белән танышу, автор әйтергә теләгән фикерне ачыклау; йөгерек һәм сәнгатьле уку күнекмәсе үстерү. II Көз! Бу инде синмени? 1 Шигырь белән танышу, сүзлек өстендә эш алып бару, әйтемнәр белән таныштыру; йөгерек уку күнекмәсе үстерү 8 Көзге урман. Н. Мадьяров. Урман букеты. И. Туктар. 1 Әсәр белән таныштыру, әсәрдәге төп фикерне билгеләү. 9 Көз. Р. Валиева. 1 Уку күнекмәләрен үстерү һәм камилләштерү 10 Көзне инде..... Г. Хәсәнов. Каурыйлар. Р. Корбанов. 1 Әсәр белән танышу, сүзлек өстендә эш алып бару, йөгерек уку күнекмәсе үстерү. 11 Ак песи. Г. Мөхәммәтшин 1 Әсәр белән танышу, автор әйтергә теләгән фикерне ачыклау; йөгерек һәм сәнгатьле уку күнекмәсе үстерү. 12 Бәрәңге алганда. И. Солтан. Шәһәрдә алтын көз. А. Тимергалин. 1 Әсәр белән танышу, автор әйтергә теләгән фикерне ачыклау; йөгерек һәм сәнгатьле уку күнекмәсе үстерү. 13 Сыйныфтан тыш уку. Урман сукмаклары. Ф. Хөсни 1 Әсәр белән танышу, автор әйтергә теләгән фикерне ачыклау; йөгерек һәм сәнгатьле уку күнекмәсе үстерү. йомгаклау һәм ныгыту III Туган як 14 Казан турында җырлар. Х. Туфан. 1 Укуга, китапка кызыксыну, хөрмәт тәрбияләү. Уку күнекмәләрен үстерү һәм камилләштерү. 15 Кара урман. Г. Сабитов. 10 Көзге табигать, аның үзенчәлекле билгеләре. Табигатьне күзәтергә өйрәнү 16 Алтын безнең җир. Б. Рәхмәт. 1 Г. Тукай әсәрләре белән таныштыру, тереклекнең ни өчен көз килгәнгә моңсуланганнарын төшендерү; сәнгатьле уку күнекмәсе үстерү 17 Идел суы. М. Шабаев. 18 Умарта корты һәм чебеннәр. Г. Тукай 1 Шигырь белән таныштыру, табигатҗ, кешенең табигатькә мөнәсәбәте, Яттан сәнгатьле итеп сөйләү 19 Бичуралар һәм бичаралар. Л. Зөлкарнәй. 1 Уку күнекмәләрен үстерү һәм камилләштерү. Бәйләнешле сөйләм үстерү 20 Сабан туенда. М. Латыйфуллин. 1 Матур әдәбият, аның авторы, әсәрнең жанры турында күзаллау булдыру. Яттан сәнгатьле итеп сөйләү 21 Сыйныфтан тыш уку. Шүрәле. Г. Тукай 1 Әсәрне сәнгатьле итеп уку, күчмә һәм кышлаучы кошлар турында әңгәмә уздыру; кошларга карата миһербанлылык хисе тәрбияләү. IV Килеп җитте кыш та 22 Кар ява. С. Шакир. Кар бөртеге нәрсә ул? “Салават күпере” журналыннан 1 Әсәр белән таныштыру әсәрнең планын төзү; әсәрдәге төп фикерне билгеләү. 23 Йомшак кына кар ява. Н. Думави. Песнәк. Р. Хафизова 1 Уку күнекмәләрен үстерү һәм камилләштерү. Яттан сәнгатьле итеп сөйләү .Табышмаклар. 24 Кыш көне. Ф. Хөсни. 1 Диологик сөйләм. Яшелчәләрнең файдасы. Үз-үзеңне әдәпле тоту 25 Кыш бабай. Җ. Тәрҗеманов. 1 Уку күнекмәләрен үстерү һәм камилләштерү. Табигатьне күзәтергә өйрәнү 26 Бүген мәктәптә бал- маскарад. Р. Низамова 1 Укып чыккан әсәрнең кыскача эчтәлеген сөйләргә өйрәнү. Бәйләнешле сөйләм үстерү 27 Январь. К. Тәхау. 1 Гаиләдә зурларны хөрмәтләү, булышу, һөнәргә өйрәнү. Туганнар арасында татулык. 28 Җепшек көндә. Җ. Дәрзаманов 1 Әсәр белән таныштыру, дөньяда әти-әниләрдән дә кадерле кеше юк икәнен аңлату; әти-әниләргә карата мәхәббәт тәрбияләү. V Яхшыдан үрнәк ал, яманнан гыйбрәт ал 29 Алмагачлар. Л. Толстой. Алмагачлы юл. Р. Тәхфәтуллин 1 Әсәр белән танышу; әниләр турында әңгәмә уздыру, укучылардан үзләренең әниләренә кагылышлы сыйфатларны әсәрдән уку; әниләргә карата мәхәббәт хисе тәрбияләү 30 Су тәме. Ш. Маннапов. 1 Шигырь белән танышу, сүзлек өстендә эш алып бару, мәкалләр белән таныштыру; йөгерек уку күнекмәсе үстерү 31 Яралы керпе. Р. Низамиев. 1 Әсәр белән танышу, автор әйтергә теләгән фикерне ачыклау; йөгерек һәм сәнгатьле уку күнекмәсе үстерү. Бәйләнешле сөйләм үстерү 32 Акыллы – зирәк гномнар. “Әдәплелек әлифбасыннан” 1 Әсәр белән танышу, автор әйтергә теләгән фикерне ачыклау; йөгерек һәм сәнгатьле уку күнекмәсе үстерү. Бәйләнешле сөйләм үстерү 33 Аш вакыты. Б. Рәхмәт. Ашаганда. К. Насыйри. 1 Әсәр белән таныштыру, әсәрнең планын төзү; әсәрдәге төп фикерне билгеләү. 34 Тәмле сүз. Ә. Бикчәнтәева 1 Шигырь белән танышу, сүзлек өстендә эш алып бару, мәкалләр белән таныштыру; йөгерек уку күнекмәсе үстерү 35 Әйдәгез... . Р. Низамиев 1 Әсәр белән танышу, автор әйтергә теләгән фикерне ачыклау; йөгерек һәм сәнгатьле уку күнекмәсе үстерү. Үз исемең белән кызыксыну уяту 36 Сыйныфтан тыш уку. Рәхим итегез. Сакаллы малай. Х. Халиков. VI Ата-ана һәм туганнар. 1 , сүзлек өстендә эш алып бару, йөгерек уку күнекмәсе үстерү; әниләргә карата мәхәббәт хисе тәрбияләү. Яттан сәнгатьле итеп сөйләү 37 Ата-ана. М. Гафури. 1 Гаиләдә зурларны хөрмәтләү, булышу, һөнәргә өйрәнү. Туганнар арасында татулык. Бәйләнешле сөйләм үстерү 38 Кояштагы тап. Ф. Яруллин. 1 Укып чыккан әсәрнең кыскача эчтәлеген сөйләргә өйрәнү. Бәйләнешле сөйләм үстерү 39 Авылча, бабайча ял.. . Ш. Галиев. 13 Кышкы табигать бизәкләре, кыш көне балалар уены. Кышын тереклек дөньясы 40 Туган көндә. Р. Вәлиева 1 Шигырь белән танышу, сүзлек өстендә эш алып бару, йөгерек уку күнекмәсе үстерү. Яттан сәнгатьле итеп сөйләү 41 Әбигә энә саплыйм. В. Ахунҗанов. 1 Әсәр белән танышу, автор әйтергә теләгән фикерне ачыклау; йөгерек һәм сәнгатьле уку күнекмәсе үстерү, кышкы айларны истә калдыру 42 Карурманга бара Мөбәрәк. Батулла. 1 Әсәр белән танышу, автор әйтергә теләгән фикерне ачыклау; кышын кошлар һәм җәнлекләр, аларга ярдәм итү 43 Әнкәй хатлары. Р. Миңнуллин. 1 Шигырь белән танышу, сүзлек өстендә эш алып бару, йөгерек уку күнекмәсе үстерү 44 Сыйныфтан тыш уку. Әнкәйнең ак чәчләре. Р. Миңнуллин 1 Әсәр белән танышу, автор әйтергә теләгән фикерне ачыклау; кышын кошлар һәм җәнлекләр, аларга ярдәм итү VII Яз 45 Шушы язгы мизгелдә. Г. Рәхим 1 Шигырь белән танышу, сүзлек өстендә эш алып бару, йөгерек уку күнекмәсе үстерү 46 Сыерчыклар кайтты. Г. Хәсәнов 1 Әсәр белән танышу, автор әйтергә теләгән фикерне ачыклау; йөгерек һәм сәнгатьле уку күнекмәсе үстерү, Яңа ел бәйрәме 47 Балалар сүзе. Н. Думави. 1 Әсәр белән танышу, автор әйтергә теләгән фикерне ачыклау; кышын кошлар һәм җәнлекләр, аларга ярдәм итү 48 Кояш шундый кыздыра. Р. Низамиева. 1 Шигырь белән танышу, сүзлек өстендә эш алып бару, йөгерек уку күнекмәсе үстерү, Яңа ел бәйрәме 49 Кояшның нурлары. Дәрдеманд. 1 Әсәр белән танышу, диологик сөйләм термины белән танышу; кышын кошлар һәм җәнлекләр, аларга ярдәм итү 50 Беренче тамчылар. М. Кәрим. 1 Әсәр белән танышу, автор әйтергә теләгән фикерне ачыклау; йөгерек һәм сәнгатьле уку күнекмәсе үстерү, кышкы уеннар 51 Сыйныфтан тыш уку. Карга бураны.М. Әхмәтҗанов. 1 Шигырь белән танышу, сүзлек өстендә эш алып бару, йөгерек уку күнекмәсе үстерү, кышкы хезмәт турында әңгәмә VIII Әкият сөйлим сезгә 1 Яңа ел шигырен яттан сәнгатьле итеп сөйләү 52 Кем көчле. Татар халык әкияте 53 Чукмар белән Тукмар. А. Алиш. 1 Кышкы табигатьнең үзенчәлекләре турында кабатлау һәм йомгаклау, йөгерек һәм сәнгатьле уку күнекмәсе үстерү, 54 Тычкан белән чыпчык. Удмурт халык әкияте 11 Кешеләргә игелекле булу, дуслык, аның кадерен белү 55 Беренче шагыйрь, яки тылсым иясе. Р. Хафизова 1 Әсәр белән танышу, автор әйтергә теләгән фикерне ачыклау; йөгерек һәм сәнгатьле уку күнекмәсе үстерү, 56 Кем җиңүче? Татар халык әкияте. 1 Шигырь белән танышу, сүзлек өстендә эш алып бару, йөгерек уку күнекмәсе үстерү 57 Әтәч белән борчак. Рус халык әкияте 1 Әсәр белән танышу, автор әйтергә теләгән фикерне ачыклау; йөгерек һәм сәнгатьле уку күнекмәсе үстерү, 58 Гафият турында әкият. Т. Миңнуллин. 1 Әсәр белән танышу, автор әйтергә теләгән фикерне ачыклау; йөгерек һәм сәнгатьле уку күнекмәсе үстерү, 59 Сыйныфтан тыш уку. Яраткан әкиятем 1 Әсәр белән танышу, автор әйтергә теләгән фикерне ачыклау; йөгерек һәм сәнгатьле уку күнекмәсе үстерү, IX Җәй җитте! 60 Яңгыр белән кояш. Р. Вәлиева 1 Әсәр белән танышу, автор әйтергә теләгән фикерне ачыклау; йөгерек һәм сәнгатьле уку күнекмәсе үстерү, 61 Яңгырда яланөс. Р. Миңнуллин. Бала болыт. Н. Дәүли. 62 Яңгыр. Г. Тукай. 1 Уку күнекмәләрен үстерү һәм камилләштерү; әдәби әсәрләр йогынтысында үз- үзеңне әдәпле тоту күнекмәләре булдыру 63 Табиблар. В. Монасыйпов. Шифалы үләннәр. К. Насыйри 1 Уку күнекмәләрен үстерү һәм камилләштерү; әдәби әсәрләр йогынтысында үз- үзеңне әдәпле тоту күнекмәләре булдыру 64 Кырмыскалар. Ә. Халидов. 1 Уку күнекмәләрен үстерү һәм камилләштерү; әдәби әсәрләр йогынтысында үз- үзеңне әдәпле тоту күнекмәләре булдыру 65 Сабан туе. М. Хәсәнов. 1 Кешеләргә игелекле булу, дуслык, аның кадерен белү турында укыган әсәрләрне кадатлау, бәйләнешле сөйләм үстерү 67 Мәктәп баласына. Ә. Малик. 1 Укып чыккан әсәрнең кыскача эчтәлеген сөйләргә өйрәнү. Бәйләнешле сөйләм үстерү 68 Ел буенда үткәннәрне кабатлау 7 Туган җирне ярату һәм аны саклау. Татарстан турында белемнәрне тулыландыру 1 Шигырь белән танышу, туган ил, туган җир турында әңгәмә уздыру; туган илгә, йортка карата мәхәббәт тәрбияләү. 1 Әсәр белән танышу, автор әйтергә теләгән фикерне ачыклау; йөгерек һәм сәнгатьле уку күнекмәсе үстерү, 1 Әсәр белән танышу, автор әйтергә теләгән фикерне ачыклау ; туган илгә, йортка карата мәхәббәт тәрбияләү. Тарихка кыскача күзәтү ясау, сүзлек өстендә эшләү; Болгар халкы турында кыскача сөйләү 1 Әсәр белән танышу, йөгерек һәм сәнгатьле уку күнекмәсе үстерү; туган авыл, торган җиргә мәхәббәт һәм соклану хисләре тәрбияләү 69 1 Тарихка кыскача күзәтү ясау, сүзлек өстендә эшләү; төрки халыклар турында кыскача сөйләү Тарихка кыскача күзәтү ясау, сүзлек өстендә эшләү; Болгар халкы турында кыскача сөйләү 70 1 Туган җирне ярату һәм аны саклау. Татарстан, туган ил, туган халкың турында белемнәрне тулыландыру һзм ныгыту 71 1 Йөгерек һәм сәнгатьле уку күнекмәсе үстерү, әсәрләрне яттан сөйләү 10 Табигатьтә яз билгеләре. Язгы табигатьтә җанлану 72 1 Шигырьне кычкырып уку, чагыштыру, эпитетларны табу, сыйфатларын табу, сәнгатьле уку күнекмәсе үстерү 73 1 Әсәр белән танышу, автор әйтергә теләгән фикерне ачыклау; йөгерек һәм сәнгатьле уку күнекмәсе үстерү, табигатьтә яз билгеләре. 74 1 Әсәр белән танышу; әниләр турында әңгәмә уздыру, әниләргә карата мәхәббәт хисе тәрбияләү 75 1 Әсәрне план буенча сөйләргә өйрәнү, язгы табигатьтә җанлану билгеләрен табу 76 1 Шигырьне сәнгатьле итеп уку, күчмә кошлар турында әңгәмә уздыру; кошларга карата миһербанлылык хисе тәрбияләү. Яттан сәнгатьле итеп сөйләү 77 1 Әсәргә план төзү, план буенча сөйләргә өйрәнү, сораулар буенча кыскача эчтәлеген сөйләргә өйрәнү 78 1 Шигырьне сәнгатьле итеп уку, табигатькә соклану, миһербанлылык хисе тәрбияләү 79 1 Шигырьне сәнгатьле итеп уку, күчмә кошлар турында әңгәмә уздыру; кошларга карата миһербанлылык хисе тәрбияләү 80 1 Йөгерек һәм сәнгатьле уку күнекмәсе үстерү, әсәрләрне яттан сөйләү 81 1 Укып чыккан әсәрнең кыскача эчтәлеген сөйләргә өйрәнү. Бәйләнешле сөйләм үстерү 10 Әкиятләрдәге тылсым көче. Кешеләрдәге уңай һәм тискәре сыйфатларның әкиятләрдәге чагылышы 82 1 Халык авыз иҗаты белән таныштыру, искә төшерү, әкияттәге төп геройны билгеләү, тәрбияви ягын ачыклау; халык авыз иҗаты әсәрләренә мәхәббәт тәрбияләү 83 1 Халык авыз иҗаты белән таныштыру, искә төшерү, әкияттәге төп геройны билгеләү, тәрбияви ягын ачыклау; 84 1 Язучылар язган әкиятләр таныштыру, әкияттәге төп геройны билгеләү, 85 1 Тәрҗемә әкиятләр белән танышу, сүзлек өстендә эшләү, төп идеясен билгеләү, ачыклау; сәнгатьле уку күнекмәсе үстерү. 86 1 Халык авыз иҗаты белән таныштыру, искә төшерү, әкияттәге төп геройны билгеләү, тәрбияви ягын ачыклау; халык авыз иҗаты әсәрләренә мәхәббәт тәрбияләү 87 1 Язучылар язган әкиятләр таныштыру, әкияттәге төп геройны билгеләү, 88 1 Халык авыз иҗаты белән таныштыру, искә төшерү, әкияттәге төп геройны билгеләү, тәрбияви ягын ачыклау; 89 1 Халыкның акылын, зирәклеген күрсәтү. Уку күнекмәләрен үстерү һәм камилләштерү; 90 1 Кешеләрдәге уңай һәм тискәре сыйфатларның әкиятләрдәге чагылышын күрсәтү. Бәйләнешле сөйләм үстерү 91 1 Укып чыккан әсәрнең кыскача эчтәлеген сөйләргә өйрәнү. Бәйләнешле сөйләм үстерү 11 Җәйге табигать, тереклек дөньясы 92 1 Шигырьне сәнгатьле итеп кычкырып уку, тематикасын һәм төп идеясен билгеләү, табигатьтән җәй билгеләрен табу 93 1 Шигырьләрне сәнгатьле итеп кычкырып уку, тематикасын һәм төп идеясен билгеләү, табигатьтән җәй билгеләрен табу 94 1 Шигырьләрне сәнгатьле итеп кычкырып уку, тематикасын һәм төп идеясен билгеләү, җәйге табигатьнең соклангыч билгеләрен табу 95 1 Хайваннар турындагы әсәрләрдә көлке элементлары. 96 1 Төрле хайваннарның образларын бирүдә авторларның осталыгы. 97 1 Әсәргә план төзү, план буенча сөйләргә өйрәнү, сораулар буенча кыскача эчтәлеген сөйләргә өйрәнү 98 1 Шигырь белән таныштыру, табигать, кешенең табигатькә мөнәсәбәте, 99 1 Кешеләрнең хайваннарга мөнәсәбәте 100 1 Уку күнекмәләрен үстерү һәм камилләштерү; әдәби әсәрләр йогынтысында үз- үзеңне әдәпле тоту күнекмәләре булдыру 101 1 Татар халкының милли бәйрәмнәре, йолалары. сәнгатьле уку күнекмәләрен үстерү 102 1 Еллык алган белемнәрне гомумиләштерү, кабатлау. Бәйләнешле сөйләм үстерү
Дополнительная информация о материале: Автор материала: харрасова наиля индусовна Добавлен: 26.09.2011, 20:21Просмотров: 2675 ; Загрузок: 158; Комментарии: 0; Рейтинг: 0.0 /0
Поиск методических разработок:
Теги: уку) , уроков , Мои файлы , Планирование , календарно-тематическое , чтения( , тат. , литературного , Класс: Автор материала ждет Ваших комментариев! Оставьте свой отзыв прямо сейчас!